TAXI USLUGE KROZ POVIJEST

TAXI USLUGE KROZ POVIJEST

Početak taksi prijevoza možemo potražiti s početkom 17. stoljeća kad su na ulicama Pariza i Londona prometovale kočije koje su vukli konji, a koje su se mogle iznajmiti za prijevoz ulicama ovih gradova. U Londonu već 1635. godine postoji Hackney Carriage Act koji regulira poslovanje kočija za iznajmljivanje, a prvi pisani trag u Francuskoj o tome imamo o uslugama fijakera- kočija za iznajmljivanje, francuza Nicolasa Sauvagea u Parizu 1640. godine.

U 19. stoljećuu ovim gradovima su kraljevskim ukazima određena i prva pravila taxi službe koja su zahtjevala unaprijeđenje dizajna radi povećanja sigurnosti i brzine prijevoza. Vremenom su kočije sa konjima zamijenili automobili koji su kroz prošlost postajali udobniji, sigurniji i brži način prijevoza putnika. Današnji automobili namjenjeni taxi službi su klimatizirani i opremljeni najsuvremenijom opremom za što udobniji prijevoz.

U nekim djelovima svijeta taksi usluga se i danas obavlja na stari i tradicionalan način sa vozilima poput rikši (dvokolica koju vuku ljudi) ili trokolica na motorni pogon. Kao zanimljivost iz povijesti taksi prijevoza možemo napomenuti ulogu taxija u 1. svjetskom ratu u bitci na Marni kad je 6000 francuskih vojnika prebačeno na bojišnicu sa 600 taksija.

Prvi autotaxi u Zagrebu pojavljuje se na Trgu Bana Jelačića 11. lipnja 1901. godine. Nakon Buickove automobilske premijere, naručio je fijakerista Tadija Bartolović auto iz tvornice Nesseldorf u Badenu kraj Beča, da uvede prvi autotaksi u Zagrebu. Njegov auto imao je motor od 6 KS, težak je bio 950 kilograma, a stajao je 4600 kruna. Kod pokusne vožnje, osim članova povjerenstva, sudjelovao je i gradski načelnik A. Mosinski. Auto je morao voziti i u Gornji grad, da se vidi može li se uspeti na brijeg. Pošto je pokusna vožnja uspjela, otvorio je Bartolović stajalište prvog autofijakera na Trgu Bana Jelačića. Cijena vožnje je bila ista kao kod fijakera. Naravno, da su građani odmah nagrnuli na taj prvi autotaksi, da se iz znatiželje provezu gradom. Udruženje autotaksi prijevoznika grada Zagreba osniva se 1924. godine. Danas u Hrvatskoj prometuje oko 2.000 taksi vozila, a od toga više od 1.000  Zagrebu. Taksi vozilo je danas nezamislivo bez klima ređaja, radio prijemnika, udobnih sjedišta pa čak i TV prijemnika. Na krovu vozila mora se nalaziti istaknuta osvjetljena oznaka TAXI, a ovisno o propisima koje nalaže lokalna samouprava taksi vozila moraju biti posebno označena, obojana u određenu boju, a ponekad i sa istaknutim grbom grada na vratima vozila.



Obavijest

Obavijest

Dragi posjetitelji, želimo Vam srdačnu dobrodošlicu na našu web stranicu. Ukoliko ste zainteresirani za naše usluge, slobodno nam se obratite.

 

Dear visitors, we wish you a heartwarming welcome to our web site. If you are interested in our services feel free to contact us.

TAXI VRSAR

TAXI VRSAR

Održavanjem kvalitetnih odnosa s klijentima i dobrom internom organizacijom, nastojimo udovoljiti zahtjevima sve naprednijeg tržišta.

 

Maintaining quality relations with our clients and good organization we respond to all of today’s advancing market requests.

Kontakt

Za sve informacije i upite obratite nam se s punim povjerenjem putem telefona ili kontakt obrasca.

 

For all information and inquiries contact us with confidence over the phone or our contact form.